Цікаве для уроків трудового навчання


  
                 РЕБУСИ ДЛЯ УРОКІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Додаток 1
Правила розгадування ребусів
Ребус - це особлива задача, в якій текст подано зображенням предметів, цифрами, бук...



  
                                                         ВІДПОВІДЬ:  вишивка

 

                                                          ВІДПОВІДЬ: вишивка 


ВІДПОВІДЬ: голка


 

                                             ВІДПОВІДЬ: сантиметрова стрічка


 

                                                              ВІДПОВІДЬ: пяльця

 

                                                              ВІДПОВІДЬ: ножиці

                                                            ВІДПОВІДЬ: орнамент 



  •    

ВІДПОВІДЬ: бісер
 
                                   ВІДПОВІДЬ:дріт (матеріал для плетіння бісером)


 

                           ВІДПОВІДЬ: бавовна (нитки для в'язання спицями) 





Актуалізація опорних зхнань учнів під час 

вивчення варіативного модуля "Технологія 

виготовлення виробів з аплікацією" 5 клас.


Картка-завдання 1. Заповни таблицю. Визнач 

конструкційні матеріали за їхніми характеристиками.

Характеристика конструкційного матеріалу
Назва конструкційного матеріалу
Має характерний природний малюнок на поверхні зрізу, легкий, добре зберігає тепло, легко займається, не проводить електричний струм, якщо сухий

Штучно створений, прозорий, твердий, крихкий

Має непрозору поверхню з блиском, твердий, міцний, добре проводить електричний струм

Штучно створений, неоднорідний, складається з двох і більше компонентів з чіткою межею розділу між ними.




 Картка-завдання 2. Знайди помилку. Запиши правильне твердження у праву колонку таблиці
Неправильне твердження
Правильне твердження
Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.

Ножиці – інструмент для склеювання.

Наперсток – пристосування для полегшення всиляння нитки в голку.

П’яльці – пристосування для захисту пальців рук.




Картка-завдання 3. Знайди помилку. Запиши правильне 

твердження у праву колонку таблиці.

Неправильне твердження
Правильне твердження
Прасувати треба не лише чистий виріб

Волого-теплову обробку вовняного виробу виконують з лицьового боку

Волого-теплову обробку виробу виконують вздовж ниток піткання

У разі пошкодження праски треба її ремонтувати самостійно

Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками

Вилити воду з резервуара треба після вимкнення праски з електромережі.



  


Картка-завдання 4. Таблиця правди. Відміть у таблиці 

знаком "+" правильні твердження.


Твердження
Знак "+", "-"
Шов "уперед голку" використовують для приметування деталей аплікації на основу"

Проміжки між стібками шва "уперед голку" мають бути різної довжини

Змінюючи у шві "уперед голку" довжину стібків і відстань між ними, виконуючи його кольоровими нитками, отримують декоративний шов "занизування"

Прийнятна довжина робочої нитки 70-80 см.

Для вишивання на робочій нитці роблять вузлик

Стібки шва "уперед голку" прокладають за прямою або вигнутою лінією




Картка-завдання 5. Виконати завдання. Зобразити 
графічно лицьовий і виворітній боки шва "стебловий"
  

Картка-завдання 6. Закінчити речення (фронтально або індивідуальнор).
1.  Електрочайник не можна вмикати в мережу без… (води).
2.   Не можна залишати увімкнені електроприлади без… (догляду).
3. Штепсельну вилку при вмиканні або вимиканні електроприладу слід брати за …(пластмасову коробку) і тільки … (сухими) руками.
4.  Не можна дозволяти дітям гратися…(розетками).
5.   Не можна торкатися до … (ушкоджених) дротів, по яких іде електричний струм.



Картка-завдання 7. Указати послідовність сервірування 

столу.

_____Розставляння посуду для напоїв.
_____Накривання стола скатертинами або тканинними серветками.
_____Розставляння столових приборів.
_____Розставляння приборів для спецій.
_____Розкладання серветок.
_____Розставляння тарілок.





Аплікація


1. Каштан. 2. Капуста. 3. Картопля. 4. Огірок. 5. Морква. 6. Кавун. 7. Цибуля. 8. Хрін. 9. Буряк.



М'яка іграшка


По горизонталі: 3. Ножиці. 6. Іграшки. 
   7. Голка. 8. Силует. 9. Хутро. 10. Нитки.

По вертикалі: 1. Поролон. 2. Викрійка. 
   4. Наперсток. 5. Вата. 7. Гольник.



Орігамі


    1. Косинець. 2. Циркуль. 3. Папір. 
 4. Гольник. 5. Шаблон. 6. Гумка. 7. Олівець



Для допитливих...

Історія існування шкільного предмета  "Трудове навчання"

    Свій початок навчальний предмет бере від 1866 року, коли ручну працю введено 
в усі початкові школи та вчительські семінарії Фінляндії в якості обов'язкового.
 Протягом другої половини ХІХ століття трудове навчання поступово стає 
обов'язковим предметом загальноосвітніх шкіл майже всього світу, у тому 
числі з 1884 року ручна праця починає вводитись у Росії.
Із першого року виникнення радянської школи (1918) трудове навчання включене
до навчального плану, й уже в наступному році з'являється «Приблизна програма
 ручної праці».
У ній упроваджуються ідеї розвивального значення ручної праці, зазначена
потреба відокремлення від ремісницького навчання, передбачено виготовлення 
виробів як засіб трудового виховання та ознайомлення з технологіями, а не 
як самоціль.
У наступні роки предмет розвивається: пишуться нові програми, визначаються
завдання та напрями їх утілення в загальноосвітній школі, але вирішення 
поставлених задач ускладнюється нестачею кваліфікованих учителів, браком 
необхідного обладнання та матеріалів. Ці труднощі впливають на ефективність 
трудового навчання, увага до нього меншає, і, як наслідок, предмет було 
відмінено в 1937 році.
Таким чином, тоді перемогла думка тих, хто з недовірою ставився до самої системи
трудової школи, хто вважав за можливе вирішення накопичених проблем за рахунок 
знищення окремого предмета. Надалі загальноосвітня школа повинна була 
виконувати свої завдання без трудового навчання, яке у справі цілеспрямованого 
розвитку особистості вже зайняло своє особливе місце.
Майже вісімнадцять років тривав незапланований експеримент із виявлення
життєздатності самостійного шкільного предмета та потреби в ньому, яким був 
предмет трудового навчання.
Саме життя привело до безумовно позитивної відповіді. На вищому державному
рівні було прийнято рішення, унаслідок якого з 1956/57 навчального року 
відновлюється трудове навчання в усіх класах середньої школи.


А П Л І К А Ц І Я   З   Т К А Н И Н И





В ' Я З А Н Н Я     К Р Ю Ч К О М











Р О Б О Т А  З  Т К А Н И Н О Ю




Вправа «Таблиця поплутаних слів»




П
Е
Т
Л
Я
С
П
Л
Е
Т
І
Н
Н
Я
Т
Н
О
Ж
И
Ц
І
И

О


П



Т

В
С
Е
Р
В
Е
Т
К
А
П


Я



А

Ч


Ж
Г
А
Ч
О
К
И

Л
А
Н
Ц
Ю
Ж
О
К
В
І
З
Е
Р
У
Н
О
К

Відповіді

1.Ланцюжок                                           
2.Візерунок                           
3.Пряжа                                
4.Нитка                                  
5.Стовпчик


Аплікація як вид декоративно - ужиткового мистецтва. Матеріали та інструменти для виготовлення аплікації.


Аплікація на тканині - це один із видів декоративно - ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів шляхом закріплення їх на площині (тло). Цим тлом може бути тканина.
Аплікація - це накладання та приєднання до якоїсь поверхні.
Види аплікацій за використаними матеріалами
·                             з паперу
·                             з тканини, ниток, тасьми, шкіри, фетру
·                             з природніх матеріалів
·                             з натрадиційних матеріалів
·                             із застосуванням різних матеріалів в одній роботі (колаж)
Усі ці аплікації бувають об`ємними, плоскими, одноколірними, багатоколірними.
                          
Аплікація з нетканих та текстильних матеріалів застосовується:
·                             для оздоблення одягу, предметів вжитку
·                             для створення декоративних виробів
·                             для ремонту одягу (можна замаскувати будь -яке місце)

Інструменти та матеріали для виготовлення виробів з аплікацією
·                             ножиці
·                             голка
·                             бісер, пайетки, склярус
·                             тканина ( найкраще підходить тканина з необсипним краєм)
·                             нитки
·                             пряжа
·                             вата, синтепон (для об`ємної аплікації)
·                             клей


Квілінг — це мистецтво виготовлення плоских або об’ємних композицій зі скручених у спіралі смужок паперу. Вважається, що він з’явився у Китаї одразу після винайдення паперу у 105р. році н.е. Але вироби з квілінгу практикувались ще в Давньому Єгипті. Гарні ювелірні вироби робили саме за допомогою техніки квілінгу.
В Європі квілінг був захопленням серед молодих дам. Цю техніку використовували для прикрашання та декорування меблів, ваз, підставок, корзин, шкатулок та ін. Тільки люди з грошима могли дозволити собі купівлю матеріалів для квілінгу.
А студентам було цікаво використовувати квілінг для оздоблення пасхальних яєць. 
Кожен сам вибирав кольори, робив малюнки та фігури.              

1 коментар: