Проектна діяльність учнів

Творчий проект
«Народна лялька»
         


           
                                                    Виконала  учениця 9 класу
                                                       Завадської ЗОШ І-ІІ ступенів
                                                       Воловецького району
                                                       Закарпатської області
                                                       Голянич Тетяна Юріївна
                                          Вчитель: Чекета Оксана Миколаївна
   

  П Р О Е К Т 







Основними елементами уроку трудового навчання є: практична діяльність, аналіз практики, дослідження і пошук. Цим видам трудової діяльності найбільше відповідає метод творчих проектів та інтерактивні технології навчання.
У моїй практиці вони можуть перетинатися, доповнювати один одного, складатися в систему прийомів, за допомогою яких ми цілеспрямовано досягаємо хороших результатів.
Метод проектів дає змогу активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності, прагнення самому  усвідомити себе  творцем під час роботи з «неслухняними інструментами», «розумними конструкціями», «технологічними системами» тощо.
Сьогодні  орієнтую учнів на власне дослідження, у якому передбачається і власний варіант вирішення проблеми: «Я знаю, для чого мені потрібно все те, що знаю, і де я можу ці знання застосувати».
Метод проектів передбачає самостійну творчу роботу учнів, виконану під керівництвом учителя. Важливо, щоб проекти були реальними і доступними для реалізації учнями.
Основні положення проекту:
-  проект - цільовий акт діяльності, в основі якого лежать інтереси дитини;
-  інтерес ставлення особистості до предмета як до чогось для неї цінного, привабливого;
-  навчальне проектування орієнтоване, перш за все, на самостійну роботу учнів – індивідуальну, парну або групову, яку  виконують упродовж визначеного відрізка часу;
-  технологія  розв’язання учнем або групою учнів будь – якої проблеми передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого, інтегрування знань, умінь із різних галузей науки, техніки, творчості;
-  результати виконання проектів повинні бути «відчутні»: якщо це теоретична проблема, то конкретне її розв’язання, - якщо практична, конкретний результат, готовий до впровадження;
  - таким чином, суть проектної  технології -  стимулювати інтерес учнів до певних проблем, що передбачають володіння сумою знань, та через проектну діяльність, як розв’язання однієї або цілої низки проблем, показати практичне застосування набутих знань.

    ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ:
І. Організаційно – підготовчий етап
 Перед школярами постає проблема усвідомлення необхідності та визначення значення майбутнього виробу як для себе, так і для суспільства, його конкурентно спроможності на ринку. Засобами діяльності виступають їх особистий досвід, досвід учителів та батьків, а також всі робочі інструменти і знаряддя, якими користуються учні.
Результатами діяльності учнів є набуття нових знань, умінь і готові графічні документи. Протягом цього етапу вони здійснюють самоконтроль і самооцінку своєї діяльності.
ІІ. Конструкторський етап
Юні винахідники здійснюють планування технології виготовлення: складання ескізу, підбір інструментів і обладнання, визначення послідовності технологічних операцій, вибір технології виготовлення виробу; виконують економічні, екологічні та міні  - маркетингові операції.
ІІІ. Технологічний етап
Учні виконують технологічні операції, здійснюють самоконтроль та контроль якості вибору. Результатом є набуття знань, умінь і навичок. Закінчені технологічні операції є  проміжним результатом діяльності учнів на цьому етапі.
ІV. Заключний етап
Здійснюється кінцевий контроль, порівняння і випробовування проекту. Тут учні встановлюють, чи досягли вони своєї мети, який результат їхньої праці. Проводиться випробування і захист проекту, виставка робіт.
На мою думку, метод проектів сприяє розвиткові пізнавальних навичок учнів, їхнього критичного мислення, активності, самостійності.

Орієнтовний вміст проектної папки 
На захист творчого проекту кожен учень (група учнів) готує проектну папку (пояснювальну записку) та виріб.
1.     Титульний лист
2.      Зміст
3.      Обґрунтування вибору теми проекту
4.      Банк ідей і пропозицій. Ескізи альтернативних виробів
5.      Дизайн-аналіз
6.      Обґрунтування виробу та характеристика використаних матеріалів та обладнання
7.     Технологічна частина
8.     Фотографія виготовленого виробу
9.     Екологічне та економічне обґрунтування проекту
10.   Висновки
11.   Джерела інформації
12.   Приблизна можлива рубрикація пояснювальної записки (проектної папки)
Пояснювальна записка повинна бути акуратно оформлена, написана гарним почерком або надрукована з допомогою ПК на аркушах паперу форматом А4.
Вона обов’язково повинна вміщувати такі розділи:
-          «Обґрунтування теми проекту»
-          «Конструкція виробу»
-          «Технологія виготовлення»
-          «Технічний опис»
-          «Економічне обґрунтування проекту»
-          «Рекламний проспект»
-          «Використана література»
На титульному листі пояснювальної записки пишуться:
-          назва проекту;
-          прізвище та ім’я учня та вчителя;
-          школа;
-          клас;
-          рік виконання роботи.

* У випадку виконання проекту групою вказуються прізвища та імена кожного учня групи та їх ролі (дизайнер, майстер, рекламний агент, адміністратор).
На першому аркуші записуються назви розділів з указаними номерами сторінок. Сторінки повинні бути пронумеровані та скріплені.
Захист роботи відбувається перед спеціальною експертною комісією, яка складається із 2-4-х осіб (або однокласників, або учнів інших класів). Для виступу кожному учневі дається 5-7 хвилин. Після виступу присутні можуть ставити запитання та висловлювати власну думку. Запитання й пояснення повинні бути по суті проектної роботи. Від учня, який захищає свою роботу, повинні бути отримані всі пояснення зі змісту, оформлення та виконання роботи, аргументовані посилання на джерела інформації. Підсумкова оцінка — рейтингова, яка включає самооцінку, середню колективну оцінку експертів та оцінку вчителя.
     
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ

    Ми продовжуємо мандрівку цікавим та захоплюючим шляхом проектування. Ви вже зрозуміли, що для того щоб стати справжнім професіоналом і бути успішним упродовж усього життя, потрібно вчитися творчо підходити до розв'язання будь-яких завдань. А в реалізації цього вміння вам допоможе виконання творчих проектів. Працюючи над проектом ви працюватимете з різноманітними конструкційними матеріалами, опануєте технології їх обробки, вчитиметеся основам економічних знань, а також ознайомитеся з досвідом багатьох талановитих людей.
      
   ПРОЕКТИ УЧНІВ 8 - 9 КЛАСІВ







      













        
           











  





















































Немає коментарів:

Дописати коментар